reklama

Správny európsky štát

Ako by vyzerala ideálna európska krajina? Poskladať ju môžeme z vlastností členských štátov Európskej únie. Správny európsky štát by teda mal mať:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

grécky rozpočet

španielsku nezamestnanosť

rumunskú políciu

polskú potravinovú inšpekciu

britské zdravotníctvo

bulharský hrubý domáci produkt

dánske dane

švédsku rozvodovosť

talianske úroky

fínske poľnohospodárstvo

írske banky

české politické strany

maďarské susedské vzťahy

portugalský priemysel

francúzske regulácie trhu práce

rakúske námorníctvo

belgickú jednotu

estónske sociálne istoty

lotyšskú ekonomickú stabilitu

litovskú bezpečnosť

slovinské územné spory

luxemburgské letectvo

nemeckú národnú/historickú hrdosť

cyperské firemné právo

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

maltskú zahraničnú politiku

holandskú imigráciu

slovenskú justíciu

Poznámky:

1) Ako inšpirácia k tomuto nápadu mi slúžila spomienka na plagát o ideálnom európanovi, ktorý som kedysi dávno videl.

2) Niektoré vlastnosti bolo ťažké vybrať. Napríklad naše Slovensko malo viac kandidátov na 'vedúcu rolu', zatial čo pri krajinách ako Nemecko, Dánsko alebo Holandsko som mal problémy. Každej krajine som dal niečo, aj v prípade, že ich iná krajina, ktorej som dal nejakú inú vlastnosť predčí aj v tom. Niečo som sa pritom tom aj naučil - napríklad by ma nebolo napadlo, ze Litva má najvyšší počet vrážd na počet obyvateľov v EU a najvyšší počet samovrážd na 100 tisíc ľudí na svete.

Roman Lajčiak

Roman Lajčiak

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Večný študent (snáď nie!) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu